fredag 28 juli 2017

Mindre appar i mobilen

Hemskärmen

hur många appar har du? 

Kan du räkna på rak arm eller 

ens gissa på hur många du har?


Precis som minimalism, är din smartphone ett verktyg. Fylld med mindre verktyg. Jag antar att man kan se på en smartphone som en verktygslåda. Men för att hitta rätt verktyg, så gäller det att ha rätt verktyg i lådan.

Innan jag började med minimalism, så minns jag hur det tog allt ifrån ett par sekunder till att hitta rätt app, till att man faktiskt glömmer vilken app man letar efter. Så pass rörigt hade jag det.

Det finns två skäl till att man bör minska på hur många appar man har på mobilen, ett skäl är att man sparar utrymme, men det mest praktiska skälet är att man har mindre kluddrigt på skärmen och har lättare att hitta de appar man faktiskt vill använda.

Såhär ser det ut på min mobil idag. På första sidan har jag de viktigaste apparna. Och på min andra sida har jag mappar med olika kategorier. På det här sättet kommer jag snabbt åt vad jag behöver.

andra sidan
 Jag har planer att göra mig av med fler appar än så. det finns en annan teknik, om man har iphone. Man kan ha 3-4 appar på hemskärmen som man använder. Sedan kan man sätta in resten i en mapp. De appar som man faktiskt använder, kan man söka efter, eller
så kan man se i "siri-förslag" om man swipar till vänster.

så det här är två sätt, men det finns fler. Du bör välja ett sätt som passar dig.

// Tomas


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar