fredag 28 juli 2017

Utnyttja den digitala världen


Man kan säga vad man vill om teknik, 

och den digitala utvecklingen,  men jag tycker att man bör 

åtminstone utnyttja den så gott man kan.



Vi lever i en värld där vi behöver saker, verktyg av olika slag.
Men det gör även att vi belastas med att behöva äga en massa saker.

Papper och penna? 
Varför inte använda anteckningsappen på telefonen?

Och det man behöver, behöver man oftast köpa. Man behöver jobba för att kunna köpa. Man behöver ha plats för det man behöver etc.

Skriva ut? 
varför inte lagra digitalt?

Och det tar inte slut där. Det finns så mycket man kan göra digitalt nu för tiden, att jag inte kan rekommendera det nog.

Använda en filofax? 
Varför inte nyttja kalendern på telefon som synkas med dator?

Du kan rita, du kan skapa musik, utan vare sig instrument eller pensel. Vart digital teknik tar oss, det är nog ingen som kan svara. Men jag försöker iaf att utnyttja den till att ersätta materiella saker.

Jag älskar min smartphone, det finns så mycket praktiska saker man kan använda den till.

Varför köpa en termometer, när du kan använda en väder app?
Varför köpa en kompass när din mobil har en inbyggd kompass?

Det är som att

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar