fredag 28 juli 2017

rensa din garderob idag!


Kan du tänka dig 

använda 33 klädesplagg 

i 3 månader?


Det fanns en kvinna i USA som blev känd för hon hade startat något som heter Project 333 (här kan du läsa mer om det), som handlade om att bara ha 33 klädesplagg under 3 månader. Hon upptäckte att ingen på jobb eller hos familj märkte något. Detta inspirerade många människor även mig.

Jag har inte bara 33 klädesplagg, har inte räknat. Men jag har gjort ett första steg, att göra mig av med kläder jag faktiskt inte använder. Det var var faktiskt en stor majoritet av kläderna jag hade. Nu känns det mycket lättare att välja klädesplagg.

Jag har gjort ungefär så att jag har 5 av varje sort. t.ex. 5 långärmade tröjor, 5 t-shirts, 5 par strumpor osv. Det gör det så enkelt att hålla ordning i garderoben. Och jag slösar inte mycket tid att välja vad jag ska ha på mig.

Kolla igenom dina kläder. Vilka använder du, och vilka använder du inte?
De kläder du inte använder, kan du sälja, ge bort, eller slänga (våga slänga saker).

Om det känns svårt att avgöra, skapa en tredje kategori. "kanske-kläder". Sedan sätter du dessa kläder i en låda. (en låda, inte flera :)
Sätt lådan i vinden, eller källaren. Om du inte öppnar lådan på ett år, så kan du göra dig av med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar