fredag 28 juli 2017

Våga slänga saker


Att jag uppmanar människor till att slänga kan se fel i vissa människors ögon. Låt mig förklara.



Jag menar inte att man ska ha en vana att slänga. Men att ha en vana att ha lite runt om sig. Så det är bara vid ett tillfälle man ska slänga, det är det som jag menar. Gör dig av med det du inte använder. ha inte kvar saker bara för att det är "onödigt att slänga".

Det är mer onödigt att belasta huvudet med en massa saker man vet att man med största sannolikhet inte kommer använda.

jag har inte lyckats göra mig av med allt jag inte använder än, för det tar i att slänga. Men jag försöker ge bort och sälja, men det går långsamt. I vissa fall har jag bara slängt saker, men till hänsyn till miljön så försöker jag undvika det alternativet.

Men jag tror samtidigt att om man börjar tänka "jag kommer inte ha saker längre som jag inte använder", så slutar man köpa onödiga saker. Så även om det skulle kännas fel att slänga, så i slutändan kommer det göra att man köper mindre av dessa onödiga saker.

ps. Köp inte Fidget spinner, det måste vara det mest onödiga som finns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar