fredag 28 juli 2017

Minska sociala media


Facebook, Twitter, Instagram. 

Visst är det roligt att kolla mobilen varje kvart för att se statusuppdateringar om människors intressanta liv. 

Tänk om man hade tagit alla de timmar man lägger ner på att kolla sånt, att istället göra något intressant med sitt liv istället?


Jag säger inte att det är fel med sociala media, men har det inte gått över en viss gräns när det blir en hobby att följa andra människors hobbyn?

Jag har personligen tagit bort Facebook, Twitter och Instagram från min mobil. jag kollar fortfarande ibland, men på datorn, och inte alls lika ofta som jag brukade.

Fundera en stund över hur länge du kollar sociala media per dag, per vecka, per månad. Resultatet kan skrämma dig.

ps. Du ska naturligtvis inte sluta läsa min blog för det, eftersom den här bloggen förbättrar ditt liv. Eller hur? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar